شنبه تا پنجشنبه 8-17:30

خدمات و پشتیبانی 24 ساعته انلاین

04133298122

09144134313

تبریز، بلوار 29 بهمن

جنب ساختمان مرکزی مترو، مجتمع خدماتی ولیعصرطیقه اول

مشهد

مشهد کجاست؟

مَشهَد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و نود و پنجمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.
شهر مشهد در حوزهٔ رودخانهٔ کشف‌رود و در دشت مشهد بین کوه‌های هزارمسجد و بینالود گسترده شده‌است. بیشینهٔ ارتفاع شهر مشهد ۱۱۵۰ متر و کمینهٔ آن ۹۵۰ متر است. شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. بیشینهٔ درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای صفر و کمینهٔ آن در زمستان‌ها ۲۲ درجه زیر صفر است.
مشهد دارای ۱۳ منطقهٔ شهرداری است و شهردار آن، توسط شورای شهر ۱۵ نفره انتخاب می‌شود. این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه است که ارتباط آن با شهرهای دیگر را ممکن می‌سازد. حمل و نقل داخلی مشهد، توسط سامانهٔ تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی و قطار شهری انجام می‌شود. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌است.
بیش از ۹۳٪ مردم مشهد فارسی‌زبان هستند. تراکم جمعیت در مشهد بیش از ۹ هزار تن در هر کیلومتر مربع است. این شهر در سال ۱۳۸۸ رسماً به عنوان «پایتخت معنوی ایران» انتخاب شد.

هتل ها

هتل ۵* قصر طلایی

تلفن

051338038

آدرس

مشهد، خیابان امام رضا (ع)، میدان بسیج

امکانات و ویژگی ها

هتل ۳* سهند۱

تلفن

051-38427746

آدرس

مشهد، خیابان امام رضا، امام رضا ۲، کوچه کربلا

امکانات و ویژگی ها

هتل آپارتمان محیا

تلفن

051-91005105

آدرس

مشهد – خیابان امام رضا 16 – بین عنصری غربی 11 و 13 – مهمانپذیر محیا

امکانات و ویژگی ها

هتل آپارتمان سهند۲

تلفن

051-38427746

آدرس

مشهد، خیابان امام رضا، امام رضا ۸، رجب زاده ۱۶

امکانات و ویژگی ها

رستوران ها

رستوران پسران کریم

رستوران پسران کریم از آن‌دسته رستوران‌هایی‌ست که طعم ناب چلو ماهیچه‌اش زبانزد خاص و عام است. این رستوران از رستوران‌های معروف مشهد است که هم کیفیت غذاهایش عالی‌ست و هم سرویس‌دهی خوب و قیمت متوسطی دارد. رستوران پسران کریم در مشهد چند شعبه دارد؛ شعبه‌ی مرکزی رستوران، بنایی قدیمی‌تر دارد و سالن آن بیش‌تر وقت‌ها بسیار شلوغ است.
منبع

آدرس

مشهد : بلوارسجاد، خیابان فرهاد، فرهاد ۲۲، انتهای کوچه سمت راست

رستوران معین درباری

رستوران معین درباری از رستوران‌های قدیمی مشهد است که با قدمتی ۱۰۰ ساله، انواع غذاهای اصیل و سنتی ایرانی را به شما ارائه می‌دهد. کباب‌های این رستوران بسیار مشهور و محبوب‌اند. برای خوردن غذا در این رستوران، باید کمی صبور باشید؛ معمولاً ظرفیت رستوران پر است و لازم است زمانی را در صف بمانید تا میز‌ها خالی شوند.
منبع

آدرس

مشهد، خیابان پاسداران (جم)، بین پاسداران ۲ و ۴، مقابل هتل باختر

رستوران معلق مشهد

اگر دنبال هیجان و غذا یک‌جا هستید و از ارتفاع نمی‌ترسید و البته زخم معده هم ندارید، حتماً به رستوران معلق مشهد بروید. این رستوران با ظرفیت ۳۲ نفر میهمان و ۱۰ خدمه، با وزن کلی ۹ تن طراحی شده و تا ارتفاع ۴۰ متر، فقط در جهت عمودی، بالا و پایین می‌رود. در هر نوبت یک‌ساعته، امکان پذیرایی از ۳۲ نفر در این رستوران وجود دارد. همین‌طور موسیقی زنده، وقتی غذای‌تان را میل می‌کنید، نواخته می‌شود. این رستوران گردشگران را در طول دریافت خدمات، بیمه هم می‌کند، پس خیلی نگران نباشید!
منبع

آدرس

مشهد، کیلومتر ۱۰ جاده شاندیز-مشهد، دهکده شاندیز

جاذبه های گردشگری مشهد

حرم امام رضا(ع)

بدون شک اولین مکانی که در سفر به مشهد به سراغ آن می‌روید حرم مطهر امام رضا (ع) است. مجموعه‌ای که علاوه‌بر ارزش معنوی‌، فضاهایی با معماری و تزئینات منحصر به فردی دارد که مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این‌ها در حرم امام رضا می‌توانید از مقبره شیخ بهایی، تخت‌فولاد، موزه‌ها، مسجد گوهرشاد و… نیز دیدن کنید.
منبع

آدرس

مشهد، خیابان حرم

قبرستان ارامنه:

یکی دیگر از مکانهای دیدنی مشهد قبرستان ارامنه است. این قبرستان حدود یک قرن قدمت دارد و محل دفن مسیحیانی بوده که در طول یک قرن گذشته در مشهد یا طوس زندگی می‌کردند. قبرستان ارامنه با دیگر قبرستان‌های شهر متفاوت است و در بدو ورود به این مجموعه سنگ‌های سفید تزئین شده با علامت صلیب را خواهید دید که بسیار جالب خواهند بود.
منبع

آدرس

در منطقه شمال مشهد، میدان ابوطالب، خیابان حرعاملی، ابتدای تقاطع شهید کریمی

باغ گیاه شناسی:

این باغ که به بهشت گل‌های داوودی هم شهرت دارد، کلکسیونی از گیاهان دارویی در زمینی به وسعت یک و نیم هکتار جمع‌آوری شده است. باغ گیاه‌شناسی بخش‌های مختلفی مانند پارک حیوانات، باغ پرندگان، شهربازی، رستوران، سالن همایش و… دارد و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی مشهد است.
منبع

آدرس

مشهد، بلوار جمهوری، حد فاصل چهار راه مقدم و پل غدیر

باغ پرندگان مشهد:

باغ پرندگان مشهد یکی از بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور به شمار می‌رود. در میان جاهای تفریحی مشهد این باغ یکی از پرطرفدارترین‌هاست. در باغ پرندگان مشهد بیش از ۷۰۰ گونه پرنده از سراسر ایران، آسیا و آفریقا نگهداری می‌شود. یک تیم پزشکی مجهز نیز همه روزه در باغ حضور دارند تا از سلامت پرندگان و گردشگران اطمینان حاصل کنند. زیبایی بصری باغ یکی دیگر از جذابیت‌های آن است که اغلب گردشگران از آن به خوبی یاد می‌کنند. این باغ در نزدیکی آکواریوم شهر دریایی قرار دارد و شما می‌توانید به راحتی پس از بازدید از آکواریم از باغ پرندگان نیز دیدن کنید.
منبع

آدرس

میدان خیام، منطقه گردشگری سپاد، جنب مجتمع الماس شرق

پیمایش به بالا