شنبه تا پنجشنبه 8-17:30

خدمات و پشتیبانی 24 ساعته انلاین

04133298122

09144134313

تبریز، بلوار 29 بهمن

جنب ساختمان مرکزی مترو، مجتمع خدماتی ولیعصرطیقه اول

ترابزون ترکیه

ترابزون کجاست؟

تِرابْزون (به ترکی استانبولی: Trabzon) شهری است در کشور ترکیه که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر مرکز استان ترابزون است.
این شهر در ساحل دریای سیاه در شمال شرقی ترکیه و مرکز استان ترابزون است. ترابزون، واقع در جاده تاریخی ابریشم، قرنها به عنوان تقاطع ادیان، زبان‌ها و فرهنگ بوده و یک دروازه تجارت به ایران در جنوب شرقی و قفقاز به شمال شرقی بود. چنان‌که ابن حوقل گوید، بزرگ‌ترین بندری بود که در آغاز دولت عباسیان از قسطنطنیه مال‌التجاره به آن وارد می‌گردید و از آنجا به سایر بلاد اسلامی فرستاده می‌شد… تجارت آنجا به دست ارامنه بود ولی بسیاری از تجار مسلمین نیز در آنجا اقامت دائم داشتند. مخصوصاً پارچه‌های کتان یونانی و پارچه‌های پشمی و دیبای رومی از خلیج یعنی از بوسفور از راه دریا حمل می‌شد و به طرابزون می‌رسید.

جغرافیا و آب و هوا

شهر ترابزون در کنار دریای سیاه قرار گرفته‌است. مساحت این شهر حدود ۱۸۸ و مساحت استان ترابزون نیز ۴٬۶۸۵ کیلومتر مربع است. کوه‌های پنتیک و چهار دریاچه به نام‌های اوزونگل، چاکرگل، سرا و هالیدزن در نزدیکی این شهر واقع شده‌اند.
با توجه به این که شهر ترابزون در حاشیه دریای سیاه قرار گرفته آب و هوایی نیمه گرمسیری و مرطوب را داراست.

هتل ها

Zorlu Grand Hotel

تلفن

04623268400

آدرس

Maraş Caddesi, No: 9, 61100, Ortahisar, Trabzon

امکانات و ویژگی ها

Hotel Novotel Trabzon

تلفن

0904624559000

آدرس

Cumhuriyet Mah, 61000 Yomra/Trabzon, ترکیه

امکانات و ویژگی ها

Hilton Garden In Trabzon

تلفن

04624550000

آدرس

Orta, Barbaros Hayrettin Paşa Cd. No:43, 61300 Söğütlü/Akçaabat/Trabzon, ترکیه

امکانات و ویژگی ها

رستوران ها

Bordo Mavi BalIk Restaurant

این رستوران در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته و بهترین وعده های غذایی رو همراه با خوش طعم ترین مزه ها آماده میکنه. این رستوران از ساعت 8 صبح تا 11 شب هم آماده به کار هست.

آدرس

Boztepe Mahallesi, İpekyolu Cd., 61030 Ortahisar/Trabzon, Turkey

Kalamış

این رستوران مکان خوبی برای میل غذا در ترابزون ترکیه هست.شما میتونین انواع غذاهای کبابی خوش طعم رو با قیمت مناسب تو این رستوران میل کنین.

 
آدرس

Rize Caddesi, Yesilkoy Mahallesi, Trabzon 61000, Turkey

Harran

این رستوران مکان مناسبی برای میل کردن وعده های غذایی در شهر ترابزون ترکیه هست. قیمت های غذا در این رستوران بسیار مناسبه و مکان اون در نزدیکی مرکز شهره

 
آدرس

Maraş Cad. No: 50 | Trabzon Merkez , Trabzon, Turkey

جاذبه های گردشگری ترابزون

پارک بوزتپه - Boztepe

این منطقه که با نام  Mt. Minthrionنیز شناخته می‌شود در مجاورت شهر ترابزون قرار دارد. Boztepe در واقع تپه‌ای است که منظره غروب خورشید از بالای آن بسیار تماشایی است. بر بالای این تپه چهار چشمه وجود دارد که در باور مردم بومی هریک داستانی روحانی داشته و مقدس شمرده می‌شوند. یکی از این چشمه‌ها درست در نزدیکی قله قرار دارد که مسجدی نیز در آنجا بنا شده است. البته این مسجد در گذشته کلیسا بوده و بعدها به مسجد تبدیل شده است. چشمه دیگر در صومعه Kaymakali قرار دارد که چشمه شیر نیز نامیده می‌شود. چشمه بعدی Skylolimne نام دارد که چند سالی است خشک شده است. چشمه آخر چشمه اژدها نام دارد که بر اساس افسانه‌ای گفته می‌شود در زمان‌های دور یک اژدها در این مکان کشته شده است.از نطر گردشگری این منطقه بسیار خوش منظره و خوش آب و هوا است و برای پیک نیک بسیار مناسب است. پاراگلایدر یکی از تفریحات موجود در این منطقه است. از ترابزون با اتوبوس یا تاکسی می‌توانید به راحتی به Boztepe بروید.
منبع

آدرس

Boztepe، Boztepe Çamlık Sk. No:۳، ۶۱۰۳۰ Trabzon Merkez/Trabzon، Turkey

قلعه ترابزون

این قلعه در مرکز شهر ترابزون قرار دارد و یکی از قدیمی ترین آثار به جا مانده از دوران امپراطوری روم به شمار می شود. از دیوار قلعه و دیوار پشتی ساختمان به عنوان ساختمان نظامی استفاده می شده است.
منبع

آدرس

Ortahisar Mahallesi, Burç Sk. No:10, 61030 Trabzon Merkez/Trabzon, Turkey

دریاچه اوزون گول

در میان جاذبه‌های گردشگری ترابزون این دریاچه در مقام دوّم و پس از صومعه Sumela قرار دارد. این امر به دلیل طبیعت چشم‌نواز و آرامش بی‌نظیر این مکان است. مناظر سرسبز با مه رقیقی که دریاچه را فرا گرفته تصویری تماشایی و آرامش‌بخش پدید می‌آورد. البته امکانات رفاهی و خدماتی مطلوب این مکان برای گردشگران نیز در جلب رضایت آنها بی‌تأثیر نیست. امکانات تفریحی جذابی مانند کارتینگ نیز در این منطقه وجود دارد.
منبع

آدرس

Uzungöl Bucağı Yolu، ۶۱۹۴۰ Uzungöl/Çaykara/Trabzon، Turkey

صومعه سوملا

این مکان به دلیل موقعیت مکانی بدیع و قدمت آن به برترین جاذبه گردشگری ترابزون تبدیل شده است. این صومعه در ارتفاع 3900 متری و بر روی کوه Mela قرار دارد. این مجموعه از چندین عبادتگاه، مهمان‌خانه، کتابخانه و آشپزخانه تشکیل شده است. بر روی دیوارهای این صومعه تصاویر زیبایی از داستان‌های کتاب مقدس نقاشی شده است.
منبع

آدرس

Maçka Yolu، ۶۱۷۵۰ Altındere/Maçka/Trabzon، Turkey

موزه ایاصوفیه

بنای ایاصوفیه در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور امپراتور کنستانتین اول ساخته شد و در قرن ششم میلادی به دستور ژوستینیانوس امپراطور روم مورد مرمت قرار گرفت و به مدت ۹۱۶ سال به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفت. بعد از فتح استانبول توسط سطان محمد فاتح در سال ۱۴۵۳ این مکان به مسجد تبدیل شد و به مدت ۴۸۲ سال نیز به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۳۵ به دستور کمال آتاتورک و تصویب هیات وزیران وقت تبدیل به موزه شد.
منبع

آدرس

Fatih، Ayasofya Müzesi، ۶۱۰۴۰ Trabzon Merkez/Trabzon، Turkey

قصر آتاتورک در ترابزون

از آنجایی که مردم ترکیه ارادت خاصی به آتاتورک دارند و در هر مکان، خانه و یا مغازه ی خود عکس آتاتورک را می توانید ببینید، قصری در قسمت شمالی ترابزون قرار دارد که مسیر منتهی به قصر آتاتورک سربالایی می باشد که با گذر کردن از آن نمای شهر را می توانید به خوبی ببینید و از آن لذت ببرید. بنای این قصر دو طبقه هست که در یکی از اتاق های طبقه اول اثر معروفی از فرش های ایرانی وجود دارد.
منبع

آدرس

Soğuksu Mahallesi، Atatürk Köşkü، ۶۱۰۴۰ Ortahisar/Trabzon، Turkey

مراکز خرید

مرکز خرید Trabzon Cevahir Outlet

آدرس

Cumhuriyet Mahallesi, Devlet Karayolu Cad. No:19, 61290 Yomra/Trabzon, Turkey

مرکز خرید فروم ترابزون

آدرس

Kalkınma Mahallesi، Devlet Karayolu، ۶۱۰۸۰ Ortahisar/Trabzon، Turkey

پیمایش به بالا